Sunday, October 31, 2010

Lagi Bukti Keagungan Allah SWT - di Mata Ayer Perlis

IMEJ puting beliung yang dirakam oleh seorang pemandu di Jalan Kangar-Arau kelmarin.

Sumber Gambar : Kosmo


Video selepas kejadian





Sumber Rujukan : SINI


video sejak mula kejadian dan selepas



14 comments:

ummu said...

Salam Kak Werdah
Semua ini tanda2 kebesaranNya dan peringatanNya kan,kak

Naizaitul Husna said...

Salam...
Peringatan untuk semua rakyat Malaysia dan umat Islam khususnya..jika Allah menginginkan sesuatu itu terjadi maka jadilah ia..M'sia pun tak mustahil kalau terjadi bencana alam yang kita tak sangka2...mintak2 dijauhkanlah tapi kita semua kena beringat sentiasa..

Werdah said...

Salam ummu

Mudah2an kita selalu menginsafi dan muhasabah diri kita yang terlalu kerdil dan hina di sisiNYA>

Werdah said...

Salam Naizaitul Husna

Itulah sunnatullah yang tidak pernah berubah.. Allah Maha Berkuasa atas tiap-tipa sesuatu. Segala bencana berlaku semuanya ada bersebab, semoga ini menjadi satu peringatan kepada kita.

Kakzakie said...

Salam Werdah,

Kunfayakun.... apa jua kehendakNya tiada kuasa dapat menghalang. Ada hikmah disebalik kejadian. Semoga paparan dapat membuka minda keimanan yang lebih kukuh.

Werdah said...

Salam Kakzakie

Hanya Allah yang Maha Mengetahui apa disebaliknya.. mudah2an kita dapat bertafakkur dan bertazakkur.. Allah Maha Agung.

HASRUL NIZAM said...

salam ukhwah dan salam ziarah :)

allah ingin memberi peringatan kepada kita yang sering lalai dan lupa ini :)

sama2 kite amik iktibar...

aby said...

salam k werdah,
sebagai org islam kite harus mempercayai yg setiap kejadian adalah bukti kekuasaan allah utk di jadikan iktibar umat nye ..
namun sebagai manusia yg dicipta sebagai khalifah dimuke bumi dan diberi akal dan ilmu, akal dan ilmu tu adalah utk mengkaji disebalik sesuatu kejadian dan bile ade ilmu akal yg menunjuk penyebab kejadian, tidak boleh juge kite menidakan ilmu2 tu

Kunang-Kunang said...

Salam Kak Werdah,

Semoga Allah kurniakan kak kesihatan yang baik sentiasa.

Kejadian itu sebagai peringatan kepada kita semua.

Werdah said...

Salam aby.

Benar apa yang aby katakan.. kita juga harus memikirkan hikmah di sebalik kejadian seperti yang Allah kisahkan dalam "Musa as berguru dengan nabi Khidir as" dan ayat al-baqarah 216 ; apa yang kita sangka baik untuk kita mungkin tidak baik untuk kita. Hanya Allah yang Maha Mengaetahui apa di sebalik kejadian. Mudah2an mereka yang menghadapi musibah ini tabah dan menghisab diri. Dan kak juga selalu terfikir apakah yang kak rasa jika ini terjadi pada diri kak. Tak dapat bayangkan...Allah Maha Agung.

Werdah said...

Salam Hasrul Hizam

Salam ukhwah.. dengan melihat angin dan kabus yang hitam mengangkat kenderaan yang hanya seberat itu, patah lagi menggegarkan bumi, melipat bumi, menghancurkan gunung.. Subhanallah.. Allahu Akbar. kerdilnya, hinanya kita...

Werdah said...

Salam Ani.

Alhamdulillah kak sihat dan tak tambah mudharat. Semoga Ani juga demikian.. setakat ni dah 13 tempat dah cucuk prolo tu.. masih banyak lagi tempat yang perlu dicucuk.. legalah juga.. yang ke hadapan tak taulah lagi (sebab yang di L4 dan L5 tu dah dibubuh gam)...

Ya Ani.. setiap kejadian ada yang perlu kita ambil iktibar..

Ayu@Sweetlilcraft said...

Salam kak,

MasyaAllah kak, skrg M'sia pun dah tak ketingglan. Sekarang dah akhir zaman,mcm2 dah berlaku. Itu hanya peringatan kecil dr Allah. Tempat lain berat lagi ujianNya. Moga kita sentiasa dpt muhasabah diri dan bertakwa kepdaNya.

Werdah said...

Salam Ayu.

Allah Maha Berkuasa atas tiap-tiap sesuatu.. tentu ada hikmah di sebaliknya. Allah Maha Mengetahui. Mudah2an pihak berkenaan tabah dan kita semua ambil pengajaran.. tiada daya dan upaya kita melainkan dengan pertolongan Allah jua.

Anda Mungkin Juga Meminati

Related Posts with Thumbnails